de man zonder plan komt met een plan! Indonesië! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robin Philippo - WaarBenJij.nu de man zonder plan komt met een plan! Indonesië! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robin Philippo - WaarBenJij.nu

de man zonder plan komt met een plan! Indonesië!

Door: Robin Philippo

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Juni 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Het is een poosje geleden, maar dan heb je ook wat! Bijna een jaar nadat ik terug kwam uit Azie is het beest ontketend, ik zit weer in azië!

4 Juni ben ik vertrokken vanuit Amsterdam naar Bangkok, zoals altijd, geen flauw idee wat te doen met een zak centen en een hoop tijd. Snel werd het duidelijk, Indonesië is het doel van Azië 2.0

Direct na aankomst stond Daniel me op te wachten op het vliegveld, zoals beloofd met een a4'tje met "flip" erop, het goedkoopste biertje en peukie wat hij maar kon vinden, heerlijk, ik ben er weer! Na een reis van 18 uur gaat een biertje er verdomd goed in! Na de spullen te droppen gelijk de avond op stelten gezet in de befaamde straat Khaosan road. Het voelde als thuiskomen, nog steeds dezelfde idioten, frappante vrouwen, gekke speeltjes en 50 verschillende prikkels van activiteiten om je heen. De planning was een dag of 4 de boel op zn kop te zetten met daniel die (naar mijn idee) 9 juni terug zou vliegen. Dit bleek alles behalve waar, met een aantal halve klappers chang bier in mn mik kwam ik erachter dat daniel al de dag daarna zou vliegen. Redelijk beschonken direct besloten maar een vlucht te boeken naar Jakarta, Indonesië.

Ondanks de vele liters bier tot in de late uurtjes stapte ik nog dronken mn bed uit op naar het vliegveld. Zonder ontbijt (simpelweg geen tijd voor) racen naar het vliegveld om op tijd te zijn. Welgeteld 1 uur voor mijn flight naar Jakarta kwam ik aan op het aardig grote vliegveld van Bangkok, prima op tijd dus! Maar nee, wederom vergeten dat hier de immigratie best wat tijd in beslag nam waardoor ik een sprintje mocht trekken naar mn gate waar over het vliegveld de tekst "Last call for mister Robin Philippo" door mijn oren luidde. Typisch zou je zeggen. Ik kan je vertellen, met amper tot geen slaap en een kegel waar je u tegen zegt zijn dat barre tijden te noemen.

Eenmaal aangekomen in Jakarta toch maar eens informeren waar Pepijn zat, een vriend van een aantal maten van thuis. Ken de beste man amper tot niet, wist alleen dat hij hier ergens in de buurt moet zitten. Zo gezegd zo gedaan, hij zat in Bogor, een plaatsje 3 uur verderop van Jakarta. Zonder twijfel direct die kant op een bezoekje te plegen naar het guesthouse wat hij had door gegeven. Eenmaal daar aangekomen kloppend op de deur is een blik goud waard, ik heb spijt dat ik dit kodak momentje niet heb kunnen vastleggen, gelukkig is dit iets wat op mijn netvlies gekerfd staat en ik nog thuis vele malen zal vertellen.

Na een aantal bintang biertjes in een veel te saai dorp geen oog door de jetleg dicht kunnen doen. Op dat moment natuurlijk alles behalve moe gezien er totaal geen besef van tijd is. De volgende dag vertrokken we in de middag richting Jogjakarta, gezien alle plaatsen daarvoor volgens het hostel "te druk zijn ivm vakantie" besloten we een 15 uur durende minivan te pakken. Ha, dat was nog eens een avontuur. Ik wist door mijn vorige reis dat ze een aardig stuurtje kunnen draaien door de bergen, maar met gaten van 1,5 meter breed, een baan waar 2 auto's net langs elkaar kunnen, elkaar met 100 tegemoet rijden en maar bluffen wie er zal stoppen, stuk of 12 bijna dood crashes moeten aanschouwen van achter de stuurman, had ik nog niet mee gemaakt! Je kan begrijpen dat je hier ook geen oog dicht doet, dus inderdaad, zo een 40 uur later had ik nog steeds geen oog dicht gedaan. Wel begon ik hier aardig op te raken van zo een 50 uur reizen in een tijdsbestek van minder dan 3 dagen.

Door deze aardige reis zit ik nu alweer halverwege java, wat een aardige prestatie van formaat is. Met Pepijn zal ik nu nog 4 dagen in Java verblijven om vervolgens te vertrekken richting Bali.

En ja, nu komt het, wonderbaarlijk maar waar! Ik heb een plan!! Dit is iets wat natuurlijk van de zotte is waardoor ik blij ben dit te delen. Gezien het beperkte aantal tijd wat ik dit maal heb ben ik noodgedwongen geweest zooi te regelen van te voren; dus bij deze:
+/- 14 juni tm 20 Juni Bali
+/- 20 juni tm 20 juli Sulawesi
+/- 20 Juli tm 20 Augustus Kalimantan
+/- 20 Augustus tm +/- 2 September Borneo (Maleisisch gedeelte)
+/- 2 September tm 6 September Bangkok

Ongeloveloos! Het was toch in mijn optiek wel even fair te delen wat ik nou weer allemaal ga uitspoken. Even als korte toelichting is dit maal de vorm van de reis anders dan vorig jaar, dit maal ga ik wel voor de cultuur, ofzo;)

Ik zal niet te veel bereikbaar zijn omdat ik gewoon even 3 maanden hier ga chillen en er simpelweg vanaf Sulawesi een slechte tot geen internet verbinding is. Voel je dus ook absoluut niet beledigd als ik soms niet antwoord op berichten, 3 maanden geduld en we zijn er weer!

Keep you posted! X

  • 10 Juni 2013 - 04:28

    Ineke Philippo:

    hoi lieve robin,
    de kop is er alweer vanaf. ik wens je ongeloveloos veel plezier en cultuur en alles toe wat je wil doen.
    liefs mam en natuurlijk pap ly xxx

  • 10 Juni 2013 - 06:45

    Danielle:

    Een plan.. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

  • 10 Juni 2013 - 07:50

    Els Lammerse(overblijf):

    Hallo Robin.
    Weer een geweldig verslag je hebt al weer heel wat meegemaakt.Hopelijk al een beetje slaap ingehaald en ben benieuwd of je je aan je plan gaat houden(haha).In ieder geval geniet ervan en nog veel plezier.
    Gr.Els

  • 10 Juni 2013 - 08:18

    Chiel:

    HAHA 'last call for Flight for mister Robin Philippo'. Te laat? neuh hoor! Volgens mij waren ze op de hoogte van je reden van vertrek uit Nederland ;)

    Veel plezier maat!

  • 10 Juni 2013 - 09:04

    Caius:

    Yo beste man! Wat vet dat je nu in Indonesie zit, de kriebels komen bij mij al helemaal terug! Ook onwijs dat je naar Sulawesi gaat(dat was denk ik de meeste indrukwekkende maand van mijn reis). Heel veel plezier nog daar, maar dat gaat wel lukken. Een tip nog, ga voordat je naar bali gaat nog even langs de bromo voor een zonsopgang. Dat was mijn absolute hoogtepunt in Indonsie

  • 10 Juni 2013 - 09:42

    Andrea Van Houdt:

    Hoi Robin,
    Heerlijk om zo je verhalen weer te kunnen lezen.
    GGeniet met volle teugen van alles om je heen.

  • 11 Juni 2013 - 15:25

    Jacqueline:

    Hé lieve Ro, ongeloveloos veel plezier daar.
    Geniet ervan en ga heel veel doen en zien.
    Ben nu al benieuwd naar je verhalen.xxx

  • 01 Augustus 2013 - 12:12

    Yvonne Van Leeuwen:

    Hoi robin, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Drink niet teveel en pas goed op jezelf gr. Yvonne

Tags: indonesie, java, bali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Robin Philippo, 23-jarige Divemaster die de wereld over trekt op zoek naar de mooiste plekjes . Voor het duiken, backpacken, eten, vermaak noem het maar op!

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 13152

Voorgaande reizen:

04 Juni 2013 - 06 September 2013

Indonesië!

15 Januari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid oost Azië!

25 Maart 2014 - 30 November -0001

Azie deel 3!

Landen bezocht: