Indonesie voorbij, en nu? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin Philippo - WaarBenJij.nu Indonesie voorbij, en nu? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin Philippo - WaarBenJij.nu

Indonesie voorbij, en nu?

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Keurig, laatste keer dat ik op deze blog heb gekeken is het ongeveer een jaar geleden, zoals ik ben met veel wijzigingen en veranderingen in het plan. Ook nu weer! Ik zal proberen zonder wederom te ver in detail te treden een update te geven wat het plan gaat zijn. Eigenlijk en samenvatting om te laten weten wat de beste man momenteel weer allemaal uitspookt.

6 maanden, klinkt als een eeuwigheid, voelt als een maand! Goed teken!

Zoals vrijwel iedereen weet heb ik een half jaar in Indonesie gewoond. Te gekke tijd daar gehad, zeker waar! Al is het nu de tijd voor een nieuwe stap.

Onder een loze belofte ben ik vertrokken vanuit Indonesie om te gaan beginnen met een nieuwe baan in Thailand, Koh tao. Vlak voor aankomst heb ik (samen met mijn collega Axu) te horen gekregen dat er geen werk voor ons was. Spijtig, wederom, maar realiteit. Doe je niets aan. Wijze les, mee nemen, weer wat geleerd en door naar de volgende stap.

De volgende stap voor het moment is een front office baan bij een guesthouse in Kuala Lumpur (maleisie). Prima te doen gezien ik 's nachts werk en overdag de tijd heb voor mijn eigen dingen. Accomodatie inbegrepen en ontbijt plus 600 MYR (wat neer komt op ongeveer 150 euro). Geen goud geld zoals te verwachten, maar genoeg om tot dusver mijn kosten na genoeg te kunnen dekken.

Vanuit deze basis ligt de toekomst open. Ik heb eindelijk weer toegang tot internet waardoor ik me kan focussen op volgende stappen. Wispelturig als ik ben, kan dit een hoop kanten opgaan. Hier kan ik dus ook geen verder uitsluitsel over geven.

Ik ga me de komende tijd met name focussen op het zoeken van een nieuwe plek waar ik voor een langere periode kan gaan zitten. Het liefst doe ik dit uiteraard in het duiken, nu is het grote nadeel dat vrijwel overal in omgeving SEA het seizoen niet schreeuwt om nieuwe divemasters. Het is nu geduldig wachten op een vacature of connectie om ergens weer aan de slag te kunnen gaan.

Zoals het er nu naar uitziet blijf ik de komende paar maanden in ieder geval in Kuala Lumpur. Een wereldstad die niet snel zal vervelen. Toch stiekem hoop ik op een klein afgelegen paradijsje wat op mij wacht!

Geduld is een schone zaak. Tijd zal het leren!

  • 25 Oktober 2014 - 19:17

    Rianna Hijlkema:

    "When nothing is certain, everything is possible!" - geniet!!
    Geniet van de avonturen, de steden/dorpen/eilanden en de mensen die je pad gaan kruizen. Op een dag zul je aankomen in Australië en dan misschien wel beseffen dat ook dat maar gewoon een stop-over is. Life is either a daring adventure, or nothing! Enjoy YOUR adventure!! All the best!

  • 25 Oktober 2014 - 19:18

    Rianna Hijlkema:

    "When nothing is certain, everything is possible!" - geniet!!
    Geniet van de avonturen, de steden/dorpen/eilanden en de mensen die je pad gaan kruizen. Op een dag zul je aankomen in Australië en dan misschien wel beseffen dat ook dat maar gewoon een stop-over is. Life is either a daring adventure, or nothing! Enjoy YOUR adventure!! All the best!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Robin Philippo, 23-jarige Divemaster die de wereld over trekt op zoek naar de mooiste plekjes . Voor het duiken, backpacken, eten, vermaak noem het maar op!

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1266
Totaal aantal bezoekers 13135

Voorgaande reizen:

04 Juni 2013 - 06 September 2013

Indonesië!

15 Januari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid oost Azië!

25 Maart 2014 - 30 November -0001

Azie deel 3!

Landen bezocht: